Friday 27 January 2012

Crying

Assalamualaikum . hye korangggg …
Dengar lagu blog aku ni ? sedih kann . yess itu laa yg tgh aku rasee sekarang nyy .
Kayy aku takda mood haryni . YaAllah kenape dgn aku ni .
Semalam mimpi pasal nenek . Dah banyak hari aku mimpi pasal atuk dengan nenek yang sudah meninggalkan aku .
Ape niiiiii.....:'(



Nampak gambar kat atas ni ? 
GAMBAR PERTAMA : ARWAH ATUK 
GAMBAR KEDUA ; ARWAH NEK BAD (TENGAH TENGAH)
Yess ini lahh orang yang saya sangat rinduuu :(
Nek bad , dekya rindu nek Bad . Nek Bad pergi tinggalkan deqya macamni je kann 
Minggu lepas nek Bad pergi tinggalkan deqya .
Walaupun kita berdua tak rapat tapi deqya tetap rase kehilangan nek Bad .
Seminggu sebelum nek Bad pergy tu , deqya lawat nek Bad dekat hospital . Nek Bad ingat kan ? Deqya siap bawak lagi kastard kesukaan nek Bad tu .
deqya pegang erat erat tangan nek Bad .Sejuk sangat tangan nek Bad .
Deqya pandang nek Bad .Nek Bad senyum .Walaupun nek Bad tengah tahan sakit tapi nenek tetap senyum .
Time tu rase sedih sangat sebab tak sanggup lihat nek bad terlantar atas katil hospital .
Tapi deqya terkilan jugak sebab takdpt borak borak dgn nenek .Teringin sangattt nak peluk nek Bad , sebab deqya dah lame tak rase kasih sayang seorang atuk dan nenek .
Deqya nak semua tu tapi deqya takdapat :(
Arwah atuk dah pergi dulu mase deqya kecik kecik .
Bila dah besar baru rase kehilangan atukk..
YaAllah kenape air mate ny degil sangat ! Deqya rindu atuk dengan nenek .
Setiap malam sebelum tidur deqya menangis . Deqya rindu atuk dengan nenek .
Nek Bad , Atuk …,maafkan deqya sebab deqya tak mampu nak tahan air mata ni daripada mengalir .Deqya terlampau rindu .
Setahun sekali balik kampong kat johor . Tupun takda papa dah yang tinggal sebab atuk dengan nenek dah takde . hanye mampu melawat kubur arwah atuk dengan nenek bagi melepaskan rindu .
Rumah atuk dekat kampong , pakcik mohsin dah amik . Dye siap renovate lagy . DEQYA TAK SUKE !
Rumah tu jela satu satunye kenangan yang atuk tnggalkan untuk deqya .
Tapi umi cakap , rumah tu dah buruk , nak dekat roboh pon dats why pakcik pegy renovate .
YaAllah , aku terase dunia ni kejam sangattt..!
Nak tengok rumah yg telah direnovate tu ? nahhh ...
See ! buruk kannn ?!!
Deqya rindu nak main kejar kejar atas beranda rumah ni!
Deqya rindu nak tangkap ayam katik depan rumah ni!
Deqya rindu nak tidur dekat tangga depan rumah ni!
Deqya rindu nak main tolak tolak kereta sorong depan rumah ni!
Deqya rindu nak main nyorok nyorok depan rumah ni!
DEQYA RINDU SEMUA TUUU…..T-T
Semua tu deqya takbuleh buat lagi.
Kayyy , takdapt tahan air mate lagy .YaAllah ampunkan dosa arwah atuk serta nenek ku yaAllah . Jika Kau beri hambaMu ini peluang , aku Cuma mahukan kembali atuk dan nenek aku sahaja yaAllah . tapi aku tahu , itu semua mustahil .
Nek , atuk , tunggu deqya kat atas tu taw .
Deqya pasti akan tiba suatu hari nanti :)
Atuk Nenek doakan laa deqya menjadi  muslimah yang taat pada agama , taat pada ibu bapa .
Deqya sayang atuk nenek sangattt .Deqya takbuleh tulis panjang panjang lagy , sebabb air mata ny degil sangat . 
Atuk dengan nenek sentiasa hidup dalam hati deqya .
Bagi korang yang masih mempunyai atuk dengan nenek tu , jagelah mereka sebaik mungkin . .Assalamualaikum .